SUMMER IN THE CITY

New York tid: 21:50.

Forrige fredag tok jeg meg en runde i butikkene hovedsaklig på jakt etter nye sminkekoster og bøker. Begge deler fant jeg selvfølgelig (er det noe man ikke finner i denne byen?). Jeg var sikkert 45 minutter inne på Barnes & Noble, og det er ikke tull engang. Det skulle ikke være så lett å finne bøker tydeligvis, men jeg føler det er skikkelig “commitment” å kjøpe bøker, for du vil jo helst at det skal være en du vil like siden du bruker endel penger på det. Jeg endte blant annet opp med Paper Towns av John Green, siden jeg har hørt så mye bra om både den og forfatteren. Jeg liker den veldig godt hittil! Etterhvert satte jeg meg i Central Park for å begynne på boken, og det var så herlig å sitte der. Denne byen er virkelig fantastisk om sommeren.





Nå må jeg se å komme meg i seng, og i morgen er det helg. Det er jo ikke helligdag her i morgen, og det var såvidt jeg fikk med meg at det er det i Norge, haha. Ikke alltid like lett å følge med! På fredag skal Ina og jeg på Six Flags og det gleder jeg meg utrolig mye til. Nå er det faktisk nøyaktig seks uker til jeg er på vei hjem også, wææ!

– Hva er deres helgeplaner? Bortsett fra å feire nasjonaldag på søndag selvfølgelig.

6 kommentarer
    1. Hei 🙂
      Jeg og min samboer flytter til NYC i august, men litt usikre på hvor vi vil bo. Vi har sett på Williamsburg og Long Island City, men hørt Long island er et ganske kjedelig sted å bo. Har du noen tips der? Jeg tror jeg skal søke på Berkley gjennom IBS om ikke så lenge. Men lest mye forskjellig om Berkley. Er du fornøyd?

    2. Maria: Hei! Williamsburg er et skikkelig kult område, og er virkelig ikke langt unna Manhattan, så det vil jeg nok anbefale! Long Island er et godt stykke unna, i tillegg til at dere måtte hatt togkort i tillegg til metrokort, og det har jeg hørt koster over $200 i måneden. Jeg har forsåvidt hørt det er billig å leie leiligheter der, men da må dere se om dere syns det er verdt det med den lange reisen og reisekostnadene. Jeg vet det er mye blandede følelser om Berkeley, men jeg har stort sett hatt en god opplevelse med fag og lærere. Blant annet har lærerene jeg har hatt egen erfaring innenfor det de lærer, altså at de selv har jobbet med det, og de har jeg lært veldig mye av! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg