FASHION MUSEUM

New York tid: 23:02.

Dette har vært en veldig fin, men lang lørdag. Jeg våknet 06:40 (ja altså, jeg tullet ikke den gangen jeg nevnte at døgnrytmen min er syk…), så jeg har jo vært våken i ganske mange timer nå. Det merkes ikke godt på hverdager siden jeg da har skole osv, men i helgene, DA merker jeg at dagene er veldig lange. Men jeg har fått gjort en grei mengde skolearbeid i dag, og jeg var jo også på museum som jeg nevnte igår at jeg skulle. FIT (Fashion Institute of Technology) er en moteskole her i New York, som også har eget museum. I dag så jeg blant annet en utstilling kalt Faking It, som viste litt historie og fakta om originaler og kopier osv. Det var utrolig interessant, og copyright er jo faktisk et veldig stort problem i moteindustrien også. For min del har jeg tidligere mest forbindet copyright med skriving og fotografi og sånne ting. Blant annet viste utstillingen en original Chanel drakt og en kopi rett ved siden av, så man kunne studere nøye ulikhetene mellom de.



Der var også en utstilling av en hel del Yves Saint Laurent plagg fra opp gjennom årene. SÅ mye fint!

Siden jeg hovedsaklig var på museet i forbindelse med en skoleoppgave måtte jeg derfor bevise at jeg var der. Så det forklarer dette turistbildet, haha.

Etter museet dro Karoline og jeg på en koselig kafé og tok oss en matbit, før vi dro videre for å ordne litt diverse. Fin bylørdag til tross for veldig grått vær.

I morgen står det mye på planen, men før det: en god natts søvn ♥

– Hadde dere en fin lørdag?

7 kommentarer
    1. Så interessant å høyre frå museums-besøket! Her har vi besøk av Astrid N. Vi koser oss masse. Fortsatt god helg!

    2. Hei! Jeg har lest innlegget Kristin Gjelsvik skrev på bloggen sin, og lurte på en ting angående det finansielle ved å studere i USA. Du sier at lånekassen ga 235 686,29 i støtte i fjor, og jeg lurer på hvor mye av dette gis som lån? Har veldig lyst til å ta bachelor i USA, men er det meste lån er det på grensen til at det blir for dyrt i forhold til å studere i Norge… Setter kjempestor pris på svar! Håper du har det bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg