MONDAY ROUTINES

New York tid: 21:43.

Jeg har blitt et lite rutinemenneske etter jeg flyttet hit. Jeg liker fortsatt å ha litt varierte dager, men det er enkelte ting som har blitt rutiner nå, og da spesielt på mandager. Mandag er jo starten på en ny uke, og da er det som oftest en del som skjer. Jeg har jo kun ett fag denne dagen, så er jeg ferdig på skolen og da drar jeg på trening. Dette er nesten rett ved skolen, noe som passer meg ypperlig. På vei hjem drar jeg innom Trader Joe’s hvor jeg handler inn alt av mat for uka. Jeg er veldig opptatt av å kun handle mat én gang i uka, da jeg sparer både tid og penger. Det er virkelig en fantastisk følelse å fylle opp kjøleskapet på mandager med mye god mat! På søndagene planlegger jeg alt av middager for uka og lager handleliste, så er det klart til mandagen.



Dette er hva jeg som oftest har av mat her hjemme:

I kjøleskapet: Jordbær og/eller blåbær, bananer, appelsiner, egg, mandelmelk, ost, kylling, kjøttdeig, pizzasaus, pastasaus, cream cheese, almond butter, og grønnsaker, som kål, avocado, brokkoli, løk, hvitløk, paprika, tomater, green beans osv.

I fryseren: Grove bagels, edamame (soyabønner, det er så godt!), grove tortillalefser (spiser det ikke så ofte, så det er enklest å ha i fryseren), og ofte middagsrester.

I kjøkkenskapet: Couscous, diverse fullkornspasta, havregryn, chiafrø, mandler, C-vitamin, og div. krydder (garlic salt, paprikakrydder og karrikrydder). Og selvfølgelig salt og pepper, men det går under felles.

Noen av varene varierer såklart fra tid til tid, men dette er det jeg ofte har iallefall. Jeg syns det er fantastisk at mat, og da spesielt sunn mat, er så billig her borte og at jeg kan lage så variert og god, sunn mat. Virkelig ypperlig for noen som er så glad i mat som meg, hehe.

– Har dere noen spesielle rutiner som bare MÅ følges i løpet av uka?

8 kommentarer
    1. Skikkelig smart!! Er noe jeg virkelig burde begynne å gjøre. Går man på butikken ofte, ender man alltid opp med å kjøpe ting man ikke trenger, som sjokolade, brus osv haha.

    2. Jeanette: Akkurat! Jeg er faktisk som oftest veldig sulten når jeg er butikken, siden jeg kommer rett fra trening, men jeg har heldigvis viljestyrke nok til å kun holde meg til det som står på handlelisten. Det kunne nok gått veldig ille hvis ikke, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg