VÆRUPDATE FRA NEW YORK

New York tid: 23:43.

Hei dere! Jeg vil tro de aller fleste av dere har fått med dere været i New York her nå, ettersom det er veldig mye om det på nyhetene. Jeg tenkte derfor det kunne være greit å oppdatere dere litt på det, fra en norsk jentes syn. Det var igår jeg leste at det skulle komme, altså den verste snøstormen i New York’s historie. Det har vært meldt opp til én meter snø, og veldig sterk vind. Dette er jo en helt vanlig vinter i Norge, men i New York betyr snø bare én ting: KAOS. Ha da i tankene at her er det ikke normalt med gode vinterdekk og brøytebiler overalt, så da kan man faktisk forstå at det kan bli kaos.

Her er glade meg en annen dag da det var litt finere vær her i storbyen.

Jeg var på butikken i dag, og der var det jammen ikke mye mat som møtte meg. Butikken var stappfull av folk, og hyllene var tomme. Folk tok av som om de skulle være stengt inne i ukesvis og hamstret inn masse mat og drikke. Jeg var ikke en av de siden jeg ikke er like bekymret for dette, men jeg har iallefall mat som funker om strømmen skulle gå, så jeg klarer meg fortsatt om det skulle være nød. Jeg har ikke skole i morgen, og i hele dag har de varslet folk om å holde seg inne, og nå i kveld fikk jeg faktisk opp nødvarsel på telefonen om at fra og med 23:00 i kveld var det forbudt med alle kjøretøy (non-emergency såklart) på veiene frem til annet er fortalt. SÅ alvorlig blir det faktisk tatt. På samme tidspunktet stoppet de all kollektivtransport, det vil si også subwayen.

Så, hvordan er været nå? Det har snødd i stort sett hele dag, men ikke veldig ille, men det er ikke før i natt og i morgen det er meldt verst. Nå vet jeg ikke hvordan New Yorkere har opplevd været i dag, men lille, norske meg har iallefall ikke opplevd det hittil som noe ille. Nå hører jeg forsåvidt at det blåser mye ute, og jeg har troen på at det kommer til å bli ganske ille vær de neste timene og dagen som kommer. Men da er det ikke verre enn å holde seg inne, noe som for min del går helt fint!

4 kommentarer
    1. Hei! Jeg følger med bloggen din siden jeg selv tenkte å søke på berkeley. Utrolig spennende og følge med deg 🙂
      jeg bare lurte på om noe angående skolen. Jeg har lest og hørt mye dårlig angående den, men også mye bra. Så jeg lurer på hvordan inntrykk du har fått hittil? 🙂

    2. Marie: Hei! Selv er jeg veldig fornøyd med skolen hittil, både med lærerne mine og generelt. Jeg har også lest om flere norske som har fått gode jobber og muligheter etter å ha studert på Berkeley, så jeg har selv et godt inntrykk av skolen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg