CHRISTMAS AT ROCKEFELLER

New York tid: 22:22 ♥

Hei dere! Nå har jeg endelig juleferie! Jeg har jo teknisk sett skole til fredag, men jeg har ingen flere obligatoriske timer, så da tar jeg faktisk ferie nå. I dag hadde jeg den siste prøven og leverte den siste oppgaven, og tok da ferie med god samvittighet. Det kribler i magen med tanke på at jeg snart er hjemme i Ålesund, tror aldri jeg har gledet meg så mye til noe før! Jeg er også glad for at jeg skal tilbake hit, for jeg merket da jeg gikk nedover Fifth Avenue i dag at jeg ikke hadde vært klar for å reise hjem for godt. Men akkurat nå når det er jul blir det veldig fint å komme hjem.

Yey, her er en selfie av meg midt på gaten i dag som sikkert altfor mange så at jeg tok. Jaja, sånn går det når man er veldig glad for juleferie! Og ja, jeg skal heldigvis til frisøren på mandag og få freshet opp håret mitt igjen, endelig.

På søndag flyttet Ina og jeg tingene våre til Brooklyn (det som ikke skal være med hjem til jul altså), og det var faktisk grusomt, haha. Vi hadde to kofferter hver og tok tog og subway siden det er svindyrt med taxi fra Jersey til Brooklyn, og det var TUNGT. Greit nok å trille, men det var jo veldig mange trapper. Heldigvis er jo dette USA, og folk her er SÅ hyggelige og hjelpsomme, så vi fikk veldig mye hjelp. Nå står iallefall tingene klare i den nye leiligheten til vi kommer tilbake hit på nyåret.

I går tok jeg endelig turen til Rockefeller for å se på det kjente juletreet og folkene som sto på skøyter. Jeg syns det er ganske interessant å se på andre folk, haha, så jeg sto der i sikkert ti minutter og så på omgivelsene og lo litt av de som falt på isen (been there, done that) og de stakkarslige som bare klamret seg fast i rekkverket med null balanse.



Det er jo mye finere å være der på kvelden siden julelysene vises bedre da, men det får jeg ta igjen på nyåret. Jeg rekker det heldigvis akkurat før de tar ned lysene og treet.

Disse dagene går forresten utrolig sakte fordi jeg vet at jeg snart skal hjem, så jeg prøver å finne på ting for å drepe litt tid. Ina og jeg har spilt kort hver kveld de siste dagene for å finne på noe å gjøre, haha, uff. Tror forresten ikke jeg kommer til å blogge noe mer før jeg er hjemme, så da snakkes vi vel fra Ålesund! Iiiih ♥

– Har dere ferie nå, eller nærmer det seg?

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg