ALENETID

New York tid: 23:01.

I dag våknet jeg og var ikke i et veldig godt humør. Jeg var veldig trøtt og ville helst sove noen timer til, men jeg visste at jeg måtte komme meg opp på trening. Det var en veldig treg morgen og humøret mitt ble ikke bedre på den timen jeg brukte på å komme meg ut døra. Jeg ville rett og slett bare legge fra meg alt av kommunikasjonsmidler og bare være alene. For det var det jeg fant ut at jeg ville, være litt alene. Det er en liten overgang å gå fra å bo med familien med et stort, eget rom og mye privatliv, til å flytte inn med to andre jenter og dele rom og rett og slett hverdagen sammen. Og det har absolutt gått bra, men i dag merket jeg virkelig at nå, nå trengte jeg å være litt alene. Heldigvis er mandag dagen jeg har fri og de to andre er på skolen, og da får jeg litt tid for meg selv. Jeg er veldig glad for at vi ikke har helt like timeplaner, for da tror jeg helt ærlig at det hadde klikket for meg. Alle trenger litt alenetid iblant.


Da jeg kom hjem til en tom leilighet etter trening og fikk i meg mat og en lang, varm dusj gikk det etterhvert mye bedre. Jeg kunne gjøre alt i mitt eget tempo, høre musikk når jeg ville uten ørepropper, ha det helt stille når jeg ville ha det stille, og rett og slett ha tid bare for meg selv. Sånn er jo det hver mandag, men denne mandagen trengte jeg det. Og jeg er glad denne dagen kom på en mandag, og ikke en dag som lørdag eller søndag når vi alle som regel er hjemme. Nå går det fint igjen, og på slutten fant jeg meg selv i å vente på at roomiesene skulle komme hjem sånn at det ble litt “liv” og sosialt igjen. Og i tilfelle noen skulle misforstå: jeg syns absolutt det går fint å bo med andre, men av og til merker man virkelig at man trenger å være litt alene. Og det er helt greit.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg