VETERANS DAY

New York tid: 21:14.

I dag er det Veterans Day i USA, en dag for å hedre alle militære veteraner i landet. Det har vært mye større enn jeg trodde, og i dag hadde de stengt av ganske mye av Fifth Avenue i Midtown for å ha en stooor parade. Jeg kom fra treningssenteret på Sixth Avenue og skjønte ingenting da det plutselig var en hel drøss med motorsykler som kjørte, men jeg forsto ganske fort at det var i forbindelse med Veterans Day. Jeg er glad jeg hadde god tid før timen, for det tok litt tid før jeg fant ut hvordan jeg i det hele tatt kunne krysse gata for å komme meg til skolen som ligger rett på andre siden. Det måtte nemlig en liten omvei til for å komme meg over gata.

To timer senere da jeg var ferdig på skolen holdt paraden fortsatt på, så da fikk jeg sett litt på vei til togstasjonen. Jeg fikk ganske 17.mai følelse egentlig, siden det var korps i tog og masse flagg og folk som stod og klappet. Veldig kult å oppleve, og jeg syns det er fantastisk at det er en egen dag til å hedre veteranene og alt de har gjort for dette landet.




Jeg har en ganske rolig uke på skolefronten egentlig, og det er så deilig. Jeg har jo faktisk bare fem og en halv uker igjen før det er juleferie, tiden går SÅ fort!

– Hva har dere gjort i dag?

3 kommentarer
    1. Så kult! Er så gøy å lese bloggen din! Vil selv studere i New York neste år, så det å lese din blogg er kjempe interessant! Gøy å se hvordan norske studenter har det der 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg