CHALLENGE EXAM

New York tid: 23:37.

Jeg fortalte såvidt i forrige innlegg at jeg hadde tatt tidlig eksamen i et fag her, og det har jeg ikke fortalt dere før, rett og slett fordi jeg ikke ville jinxe det i tilfelle jeg strøk. Men det har seg sånn at det ene faget jeg mitt “Computer Applications” rett og slett var altfor enkelt. Det er et introduksjonsfag til Microsoft Word, PowerPoint og Excel, og for å forklare det kan dere tenke dere et datakurs for eldre folk som vil lære seg data og programmer som Word. Vi lærte for eksempel å endre fonttype og farge, og for meg som har brukt alle de programmene siden begynnelsen av ungdomsskolen, blir det litt bortkastet tid å sitte gjennom alle timene når jeg kan alt, istedenfor å bruke tiden på å lese til et fag jeg faktisk sliter med.


Så da jeg hørte om at vi i uke 4 kunne ta “Challenge Exam” i et fag, det vil si en tidlig eksamen, da nølte jeg ikke engang. Det fungerte sånn at jeg fikk én oppgave i hver av programmene, og hvis jeg klarte mer enn 80% på den eksamenen, da besto jeg og fikk credits for faget uten å ta det, mens hvis jeg strøk hadde jeg bare måtte tatt faget likevel. Jeg var faktisk litt i tvil om jeg kom til å bestå fordi jeg følte jeg ikke ble ferdig med eksamenen og jeg rakk ikke å se over på slutten. Men jeg klarte det altså, så da slipper jeg det faget. Dermed har jeg bare tre fag dette quarteret, og det har jeg hatt siden uke 3 av skolen. Jeg måtte faktisk droppe ut av faget da jeg meldte meg på eksamenen, så hvis jeg hadde strøket måtte jeg meldt meg på faget på nytt neste quarter. Det er jeg veldig glad for at jeg slipper. Jeg syns også det er veldig bra at vi har muligheten til å ta tidlig eksamen i fag, istedenfor at vi må sitte med fag hvor vi kan alt innholdet og da må bruke tid på det.

Så da vet dere iallefall det! Jeg har som vanlig hatt fri i dag, og har dermed ikke så mye mer å tilføye siden mandagene som regel går til skolearbeid. Jeg var først på trening i dag tidlig, og etter det har jeg skypet med mormor og morfar (♥), gjort skolearbeid og slappet av. Jeg har fått gjort det meste av det som sto på planen og sier meg fornøyd med det ettersom jeg ikke har fungert helt. Jeg var veldig trøtt i dag tidlig og klarte dermed å sette skålen med havregrøt inn i mikroen før jeg hadde hatt noe vann oppi, som vil si en stk. veldig brent og tørr porsjon med havregrøt. Dette førte da til en veldig ekkel, brent lukt og én porsjon med havregrøt rett i søpla. Ikke så gøy når man er student, men sånn er det vel bare. Nå må jeg iallefall komme meg i seng og få litt mer søvn enn i natt, jeg fungerer best når jeg får minst 8 timer.

– Hadde dere en fin mandag?

3 kommentarer
    1. Skjønner at du da valgte å ta en tidlig eksamen i det faget, og bli ferdig med det, siden du kunne det så godt. Er jo bedre å bruke tiden sin på det man sliter mer med som du sier (:
      Kjipt med havregrøten, huff, haha. Men men, hadde nok klart det der selv en trøtt morgen. Har blant annet klart å sette en brukt skål i kjøleskapet, i stedet for oppvaskmaskinen x)
      Hadde en ganske fin mandag ja, den ble brukt bra etter min mening. Fikk vasket og ordnet hele huset, trent styrke, og sendt inn en jobbsøknad til en jobb jeg virkelig vil ha (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg