CENTRAL PERK AND CENTRAL PARK

New York tid: 00:21.

WOW. Wow, for en fantastisk dag. Jeg sitter igjen så glad og fornøyd og så lykkelig over å bo her. Vi har sett og opplevd så mye i dag, og jeg har så mange bilder å vise dere at det må bli flere innlegg enn bare dette. Jeg kan jo starte med å fortelle dere utifra et realt bildedryss:

Vi startet dagen med å endelig få se Central Perk, som har vært midlertidig åpen nå i forbindelse med 20års-jubileet til Friends! Jeg regner med de fleste av dere har sett i det minste litt av serien og vet hva Central Perk er!


Dessverre var det bare begrenset med folk som fikk komme inn, og det var de som sto der i kø før det åpnet i dag, hehe. Men jeg er veldig fornøyd med å ha fått sett den fra utsiden! Det var siste dagen i dag og Gunther skulle visstnok være der! Hadde vært kult å se han, men men.



Vi gikk forbi NYU! Det var litt kult, og jeg har hørt om flere ganske kjente personer som går der, men vi så ingen da, hehe.

Altså, se på denne fantastiske skapningen her. Jeg blir like glad hver gang jeg ser et ekorn, som er flere ganger om dagen her. De er så herlige!


Vi fant også endelig denne buen som jeg har sett i så mange filmer og tv-serier, blant annet Gossip Girl. Jeg har alltid lurt på hva det er og hvor den var, men det fant vi ut, og for dere som lurer ligger den i Washington Square Park!

Mine herlige roomies ♥


Ser nesten ut som Freedom Tower bare er redigert inn i bakgrunnen her, men neida! Plutselig bare snur man litt på hodet og der bare står det på midten!


Etter vi hadde spist dro vi til Central Park. Der begynner det å bli skikkelig høst nå og det er så vakkert.


På veien sto det en mann og spilte gitar og sang, og han var veldig flink! Det var mange som satt på gresset og så på, og han fortalte at han faktisk har spilt i Central Park i 23 år nå! Hvor sykt er ikke det? Dette var siste gangen for i år, og han sa også det kanskje var siste gangen noen gang. Hvorfor vet jeg ikke, men det var koselig å sette seg på gresset og høre på.



Vi måtte selvfølgelig hit. Det kjenner dere sikkert igjen fra en eller annen film eller TV-serie fra New York dere har sett før. Blant annet var jo det her Chuck og Blair giftet seg i Gossip Girl ♥


Til slutt vil jeg vise dere dette stedet i Central Park, Ladies Pavillion. Et sted som betyr ganske mye for meg ettersom det var her mamma og Kjetil giftet seg for snart 7 år siden. Veldig fint å være her ♥

Jeg har såå mye mer å vise dere, men jeg tror dette er nok bilder for dette innlegget! Og dere!! I dag spottet jeg min første kjendis!! Noen som har sett Ugly Betty her? Han som spiller Marc, Wilhelmina’s assistent, gikk rett forbi meg på subwayen! Det var så sykt, jeg blir jo så starstruck! Og så fulgte vi etter for å prøve å kanskje få tatt et bilde med han, men så gikk han rett inn på et tog som gikk… Men veldig kult å se han!

Nå er det nok på tide at jeg legger meg, i morgen blir det skolearbeid! Håper dere har en fin helg ♥

– Hva syns dere om bildene?

5 kommentarer

Siste innlegg