THIS WEEK’S DINNER PLAN

New York tid: 22:53.

Endelig er en ny uke her! Jeg syns det er veldig deilig, og da spesielt fordi kjøleskapet endelig er fylt opp igjen. Nå når jeg er student så har jeg jo faktisk et budsjett å tenke på, og jeg var ganske spent på hvordan det kom til å gå og om jeg faktisk kunne spise annet enn nudler og ferdigpizza, men joda, det kan jeg! Jeg spiser veldig godt hver dag faktisk, og det er nok også mye fordi mat er billigere her enn i Norge. Så hver søndag setter jeg meg ned og planlegger middag for hele uken som kommer, og skriver også handleliste for alt av mat jeg trenger for den kommende uken. Det er noe som er mye mer økonomisk, og du sparer tid, siden du ikke plutselig må innom butikken en annen dag. Så sånn ser kjøleskapet mitt (hyllen min) ut nå:

Fylt med masse godt! Jeg har alltid minst én flaske med vann stående i kjøleskapet fordi jeg kun liker vannet fra springen hvis det er iskaldt, hehe. Ang. kjøtt og fisk så pleier jeg å handle det ca. hver andre uke, rett og slett fordi det alltid er flere porsjoner i én pakke, så da fryser jeg ned det jeg ikke bruker med en gang, og har da nok til å fordele på iallefall to uker.

I kjøkkenskapet har jeg havregrøt, granola, pasta, tørket tranebær, nøtter, nudler, barer til å ha med i veska, osv. Mens i fryseren har jeg ting som tortillalefser (genialt å ha i fryseren siden jeg ikke trenger alle på en gang), fisk, kjøtt, pitabrød, druer (hvis jeg har søtsug) og selvfølgelig is!

Dette er ukens middagsplan. Ikke sykt kreativ, men det er ting jeg liker veldig godt og gleder meg til å spise til middag. Etter hvert må jeg prøve å være litt mer kreativ også, hehe. Som dere ser står det rester på søndag, og det er rett og slett fordi jeg da vil bruke det som er igjen i kjøleskapet!

Vet ikke om dette var interessant for dere eller noe, men jeg har et lite håp om at studenter der ute får noen få tips iallefall, selv om det kanskje ikke var mye nytt. Ellers får familien hjemme iallefall se at jeg faktisk klarer meg ganske greit!

– Er middagsplaner noe dere vil se mer av? Feks. et par ganger i måneden eller noe?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg