50 QUESTIONS

New York tid: 12:16.

Siden jeg, som jeg nevnte i går, bare satt inne og leste hele dagen, og ikke gjorde noe produktivt eller bloggbart, så tenkte jeg at jeg kunne kopiere disse spørsmålene fra Annette Haga, siden jeg selv syns det er ganske interessant å lese og det er en måte å bli litt bedre kjent med meg på. 

 

1. Hvor gammel er du om fem år? Da er jeg 24 år, wææ. Skal tro hvor i verden jeg er da.

2. Hvem har du vært sammen med i minst to timer i dag? Det blir vel Ina og Ronja, siden vi bor sammen.

3. Hvor høy er du? Ganske sikker på at jeg er noe rundt 166-167, veldig lenge siden jeg målte meg nøyaktig.

4. Hvilken film så du sist? Faktisk Cheetah Girls 3, haha. Vi var i throwback-Disney mood.

5. Hvem ringte du sist? Ronja.

6. Hvem ringte deg sist? Mamma ♥ (FaceTime teller vel)

7. Hva stod det på den siste smsen du fikk? “Great :)”

8. Foretrekker du å ringe eller sende sms? Det spørs på situasjonen. Hvis det er noe som “haster” eller er for mye å skrive, da foretrekker jeg å ringe, men ellers er det greit med sms.

9. Hva er ditt favorittsted? Hmm, denne var vanskelig. Det må være huset hjemme i Ålesund, Soho og 5th Avenue.

10. Hvilket sted foretrekker du minst? Tannlegen. (Måtte kopiere dette svaret fra Annette Haga, hehe)

11. Når så du moren din sist? På FaceTime på torsdag ♥

12. Hvilken øyefarge har du? I følge Ina nå er det litt lysebrungrønne, haha. De skifter litt, men originalt er de vel brune, mens de har byttet veldig på de siste årene.

13. Hvilken julesang er din favoritt? Det er såå mange fine sanger, men jeg tror det må være O Holy Night med Mariah Carey, eller Do They Know It’s Christmas, enten originalen eller Glee-versjonen.

14. Er foreldrene dine gift eller skilt? De var aldri gift, så de er ikke skilt, men de er ikke sammen, nei.

15. Når våknet du i dag? Litt før 10 av noe som hørtes ut som en galning som gikk ute på gata, haha. 

16. Hvor tror du at du befinner deg om 10 år? Forhåpentligvis har jeg en bra jobb som jeg trives godt med, og kanskje jeg begynner å tenke på familie?

17. Hva skremte deg om natten som barn? I følge mamma fikk jeg mareritt av Pokémon, haha. Og vi så den filmen “Lille Frøken Norge” på kino, og det er det verste jeg noen gang har vært med på. Jeg kan virkelig ikke forstå hvordan det liksom skal være en “barne”film.

18. Hvilket Youtube-klipp var det sist som fikk deg til å le? Denne. Jeg så den i går og holdt på å le meg ihjel. De ansiktsuttrykkene og lydene, er det mulig!

19. Hva er din beste egenskap? Jeg syns selv jeg er ganske flink til å lytte, for eksempel om noen snakker om problemene sine. Og så liker jeg å gi noen en bursdagsgave eller julegave som var noe de bare nevnte for leeenge siden, men kanskje ikke har tenkt så mye på i ettertid. Jeg elsker å gi gaver som jeg vet personen kommer til å like veldig godt.

20. Hva er din verste egenskap? Lavt blodsukker? Hehe, det kan bli min verste egenskap når jeg er sulten og ikke minst sliten. Ellers kan jeg til tider være veldig sta. Begge deler kommer nok fra min kjære mor.

21. Sover du med eller uten klær om natten? Jeg klarer som regel ikke å sove i pysjamas, hvis ikke det er iskaldt, så jeg sover nok med så lite som mulig.

22. Hvor mange puter har du i sengen? Her har jeg bare én, mens i sengen hjemme hadde jeg vel 8-9 puter? Den er mye større da.

23. Hva er det rareste du har spist? Tror ikke jeg har spist noe veeldig rart? Men da jeg var i Kreta da jeg var rundt 8-9 år gammel var jeg hekta på sverdfisk, av alle ting.

24. Har du stasjonær eller bærbar data? Jeg har en bærbar Macbook ♥

25. Foretrekker du sko, sokker eller barføtt? Inne må jeg alltid ha noe på beina, i det siste har vært mest kosesokker. Jeg klarer sjeldent å gå barbeint inne, jeg syns det er litt ekkelt og ukomfortabelt. Jeg kommer nok til å skaffe meg noen gode tøfler snart.

26. Hva hører du på akkurat nå? Akkurat nå hører jeg på vaskemaskinen som går i bakgrunnen… Men i musikk går det for tiden mye i Ariana Grande, jeg elsker hennes nyeste album.

27. Hvilken iskrem er din favoritt? Helt klart Ben & Jerry’s Chocolate Chip Cookie Dough! Farlig at det er så billig her, iallefall i forhold til det jeg er vant til i Norge.

28. Hviken dessert er din favoritt? Hmm, jeg er ikke så veldig glad i desserter egentlig, jeg er mest på godteri og snacks, men jeg er veldig glad i daim-cupcakes, selv om jeg ikke klarer å spise så mye om gangen.

29. Den største premien du har vunnet? Jeg kan ikke huske å vunnet noe veldig stort før, men en gang vant jeg tittelen “Norges fineste bunad” på klikk.no eller noe, og da fikk jeg tilsendt noen produkter fra Olay, haha.

30. Liker du kaffe? Jeg klarer ikke kaffe dessverre… Er det det minste lille kaffesmak, klarer jeg ikke drikke det.

31. Hva drikker du helst til frokost? Det er ikke alltid jeg drikker noe til frokost, men har jeg juice i kjøleskapet drikker jeg det, hvis ikke prøver jeg å minne meg på å drikke vann.

32. Hvem var din favorittlærer på videregående? Tror det må være den ene mattelæreren jeg hadde på andreåret, men det var vel ingen som var en sånn veldig stor favoritt.

33. Kan du spille poker? Jeg har aldri prøvd og har heller aldri satt meg inn i reglene, men jeg har veldig lyst å lære det da!

34. Hva har du spist i dag? To egg og en cream cheese bagel ♥

35. Nevn to historiske personer som interesserer deg? Hehe, kan jeg hoppe over dette spørsmålet? Jeg er nemlig så lite interessert i historie som det går an, så flaut som det er å si det…

36. Hvilken radiostasjon var den siste du hørte på? Det aner jeg ikke, bare noe tilfeldig i en taxi.

37. Vil du ha barn? Ja, men det er laaaaangt frem i tid!

38. Kan du noen andre språk enn norsk? Jeg kan engelsk, noe mer enn det er det ikke. Jeg hadde fransk på ungdomsskolen, men husker veldig lite av det.

39. Sover du på en spesiell side? Her har jeg en enkeltseng, så det er vel ikke noen sider der å velge, mens hjemme sov jeg på midten av sengen, med puter rundt meg på begge sider.

40. Foretrekker du havet eller basseng? Foretrekker nok basseng, jeg syns sanden og alt det der er travelt, hehe…

41. Hva bruker du helst penger på? Jeg har en tendens til å bruke endel penger på klær, men når jeg er her borte vil jeg prøve å heller bruke mer på opplevelser, hvis jeg for eksempel vil være litt turist.

42. Eier du dyrebare smykker? Bare smykker med mer personlig verdi, men ikke som har kostet spesielt mye i forhold til å være dyrebar.

43. Hva er ditt favorittprogram på tv? Hmm, hvor skal jeg starte? Pretty Little Liars, Modern Family, Glee, Grey’s Anatomy, Awkward osv… Liker også veldig godt programmer som Masterchef og Hells Kitchen.

44. Hva skal du gjøre i helgen? Nå er jo helgen snaart over, men i dag skal vi til Brooklyn og i morgen blir det lesetid.

45. Kan du stå på slalåm? Hahaha, NEI. Har vel gjort det 2-3 ganger, men ski generelt er ikke noe jeg syns er spesielt gøy.

46. Hvordan imponerer man deg? Ved å ha humor, være interessert, gi øyekontakt (liker ikke når folk bare står og ser ned i bakken eller andre steder), SMILE og klare å føre en skikkelig samtale. Syns dette spørsmålet var litt vanskelig egentlig, for jeg tror det varierer veldig.

47. Hva slags ringelyd har du på telefonen? Den standard iPhone-ringetonen som ca hele resten av verden også har…

48. Fortell 3 ting som leserne dine antagelig ikke vet om deg? Jeg har aldri prøvd røyk eller snus (syns bare alt med tobakk er skikkelig ekkelt), jeg har ikke hatt hjemlengsel her borte, mest sannsynlig fordi jeg har forberedt meg på dette veldig lenge nå og det er her jeg vil være (selv om jeg selvfølgelig savner de hjemme), og i fjor brukte jeg altfor mye penger på shopping, som man trygt kan si jeg angrer ganske mye på i ettertid.

49. Hva har du nærmest deg nå som er rødt? En håndduk.

50. Er du sosial? Det spørs litt. Er jeg rundt flere jeg kjenner så har jeg ikke noe problem med å også snakke med fremmede, mens er jeg alene blant mange fremmede så kan jeg være litt mer tilbakeholden.


Puh, det tok litt tid å svare på alle de spørsmålene! Nå må jeg ordne meg, for Ina og jeg tar snart turen til Brooklyn! Jeg gleder meg veldig, og kameraet er selvfølgelig med, så da får dere nok et litt mer spennende innlegg i morgen! Ha en fin søndag, dere ♥

– Svar på ett eller to av spørsmålene ovenfor i kommentarfeltet, så får jeg også blitt litt bedre kjent med dere!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg