SKOLEVEIEN

New York tid: 12:22.

Da jeg gikk ut fra skolen igår prøvde jeg å tenke på hva jeg kunne finne på for å lage et spennende innlegg til dere og hva jeg kunne vise dere. Da kom jeg på at jeg kunne ta masse bilder på vei hjem fra skolen, sånn at dere får se alt det herlige jeg går forbi hver dag. Så her er min vei hjem fra skolen (og til skolen, bare i omvendt rekkefølge naturligvis):

Det første jeg ser når jeg er ferdig på skolen er New York Public Library. Der satt jeg og leste etter skolen på torsdag og det likte jeg veldig godt.

Så går jeg forbi Public Library og forbi parken som på en måte går rundt biblioteket (Bryant Park). Der er fine blomster på siden og trær over. Kjempekoselig!

Noe av det mest fascinerende med New York (hvertfall Manhattan) er at alle gatene er helt rett frem. Det er helt rette gater, og ikke noe skrått (bortsett fra Broadway da), som gjør at det er veldig enkelt å forstå systemet. Så når jeg går på gatene og ser til høyre eller venstre, ser det sånn ut. Helt rett frem og det ser ut som det aldri tar slutt.

Og så står den hvite skyssen min og venter på meg!

Neida, I wish liksom… Ser dere forresten bamsene som henger foran på lastebilen? Jeg så det ikke før jeg førte over bildene til datamaskinen, hahaha!

Hele veien her er Fifth Avenue, og det er så herlig å gå her hver dag, til skolen og fra skolen ♥

Og så ser jeg plutselig denne bygningen… Noen som ser hvilken det er? Empire State Building ♥ Én dag skal jeg opp dit, selv om jeg har vært der før. Det er jo helt fantastisk å stå der oppe og se utover hele New York.

Inngangen til Empire State Building.

Og jeg går forbi butikker som jeg må motstå…

Og enda flere butikker…

Og enda flere…

Før jeg har kommet til Sixth Avenue og Herald Square hvor togstasjonen er.


Etter 15 min på toget kommer jeg opp her, på et koselig torg.

Hvor det er en helt annen atmosfære og man kan plutselig gå for seg selv uten å kræsje inn i andre mennesker.

Og jeg er nesten hjemme.

Det tar ca 10 min fra skolen til togstasjonen, og deretter 15 min med toget til Jersey, og så ca. 7 min å gå hjem fra togstasjonen. Ikke så lenge med andre ord! Togene går i tillegg hele tiden, så det går ganske fort å komme seg dit man vil.

Håper dere likte innlegget, og at alle har en fin lørdag! Her regner det i dag, men jeg tror det blir litt bedre utover dagen. Jeg skal prøve å få gjort litt skolearbeid, før jeg må bort på kjøpesenteret her og se på sko.

– Hva syns dere?

4 kommentarer
    1. Herlig innlegg, og så fin skolevei du har! Er noe utenom det vanlige altså. Hvertfall i forhold til Norge, hehe. Men at du klarer å gå forbi for eksempel Forever 21, ååh. Elsker den butikken ;P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg