I REALLY LOVE THIS PLACE

New York tid: 22:38.

For en fantastisk dag dette har vært! Jeg klarer ikke beskrive den følelsen man får når man kommer opp av subwayen og er omringet av skyskrapere så høye at du nesten får kink i nakken av å se opp på de. Det første vi gjorde var å dra til Berkeley for å fylle ut noen siste skjemaer og ta bilder til Student-ID, og FOR en fin skole! Alt er så fint og gjennomført og ikke minst er alle så utrolig hyggelige. Når jeg begynner på skolen (det er forresten neste uke om noen skulle lure) skal jeg få tatt bilder til dere sånn at dere får se. Etter det ordnet vi mobilabonnement, så nå har jeg fått meg amerikansk nummer og alt!




Her ser dere litt av inngangen til det ene lokalet til skolen. Det er dette og lokalet to kvartaler bortenfor jeg har timer på.

Vi måtte også innom butikken til Berkeley og kjøpe oss gensere. Så mens jeg skriver dette sitter jeg i den varme, digge Berkeley-genseren min.


Og såklart måtte vi innom den store Apple-butikken på Fifth Avenue. Hva jeg kjøpte der får dere se senere, hihi. Da vi var der nede blant alt iPhone 6-kaoset, snakket vi om hvor mange ansatte det måtte være der, siden vi faktisk så ansatte overalt, klar til å hjelpe kunder. Og vet dere hva? Han som hjalp meg fortalte at det er hele 800 ansatte kun i den butikken! Hvor vilt er ikke det?


Og så måtte vi selvfølgelig innom Central Park en liten tur også, og der var det mange små søte ekorn. Ekornet på bildet over stilte seg faktisk opp som om han poserte til kameraet, og da jeg var ferdig å knipse og la ned igjen kameraet, da gikk ekornet ned på fire bein igjen og gjorde noe annet. Noe så søtt!

Dette er forresten utsikten fra Jersey City over Hudson-elven til Manhattan. Det er så vakkert jeg har ikke ord.

Nå gleder jeg meg veldig mye til å sove, jeg har jo tross alt vært våken siden klokken 5 i dag tidlig. Forhåpentligvis får jeg sove litt lenger i natt, det trengs virkelig etter to netter med altfor lite søvn.

– Hva gjorde dere i går? (Prøver å stille spørsmål passende til tidssonen hjemme, selv om det iblant blir litt forvirrende, hehe).

9 kommentarer

Siste innlegg