ONE YEAR AGO

Det som er så greit med å ha blogget så lenge som jeg har gjort, er at jeg kan sjekke hva jeg gjorde for ett år siden, to år siden, tre år siden osv. Av og til lurer jeg på akkurat dette, og tar en titt i arkivet. Så enkelt er det. Jeg begynte å tenke på dette nettopp, og sjekket hvordan jeg blogget for ett år siden. Jeg tenker på hvor sykt mye som har forandret seg siden da. Klesstilen min, kanskje ikke såå mye, men den har forandret seg, for det antrekket nedenfor (fra slutten av november 2012), hadde jeg ikke gått med i dag. Jeg har også forandret meg som person. Det kan godt hende jeg sier dette om ett år også om hvordan jeg er nå, men for ett år siden var jeg skikkelig naiv. Når jeg nå tenker over hvordan jeg tenkte eller hva jeg gjorde, så er det akkurat det adjektivet som dukker opp i hodet mitt. Naiv.


Det er rart det der, alt som forandrer seg. På kun én måned kan veldig mye være forandret, og på ett år kan det være vanskelig å beskrive hvor mye som har forandret seg. Men det er vel bare sånn det er i tenårene, alt forandrer seg stadig. For eksempel vil jeg si at ting har forandret seg mye på litt over én måned, da jeg for alvor startet med treningen og noe som kan nærme seg et sunt kosthold. Humøret er så mye bedre, energinivået er høyere, og jeg føler meg alt i alt så mye bedre.

Jeg liker å tro at alt skjer for en grunn. Det er mening med alt som skjer, og jeg liker å tro at alt som skjer er for å føre oss til en vei som er mye bedre. Jeg hadde aldri sagt dette for ett år siden, men nå tror jeg dette, nettopp på grunn av alt som har skjedd. Hvis negative ting på veien fører til at vi blir lykkeligere med tiden, så er det vel verdt det? Det er jo sånn man burde tenke isåfall, om livet ser litt negativt ut. Ja, alt skjer for en grunn.

– Har du forandret deg mye på ett år? Gjerne si ifra om dere liker innlegg som dette!

17 kommentarer

Siste innlegg