HOW TO: DIFFERENT BRAID

Etter jeg la ut dette innlegget, fikk jeg spørsmål om hvordan jeg laget fletten jeg hadde der og om jeg kunne lage et innlegg om det. Jeg skulle vel helst vist det på video, siden det er lettere å forstå da, men fikk ikke tid til det denne gangen. Håper dere forstår uansett, det er ganske enkelt!

1. Velg hvordan du vil ha fletten. I det andre innlegget så hadde jeg den på siden, men denne gangen tok jeg den i en høy hestehale. Foretrekker egentlig på siden, men dette funker jo også. Det er helt opp til deg selv hva du vil gjøre!

2. Del håret inn i tre deler som du gjør med en vanlig flette. Ta så den ene delen og del den inn i tre deler igjen, så fletter du den som en vanlig flette.

Dette gjør du da med alle tre delene.


3. Og da ser det sånn ut! Det du nå skal gjøre er rett og slett bare å flette de tre flettene. Du har jo tre deler, så du bare fletter de sammen som med en vanlig flette.



Og dette er resultatet! En kul, litt annerledes flette, som i tillegg er veldig enkel å lage.


Tips: Bruk en liten, gjennomsiktig gummistrikk for å feste fletten, da vises nesten ikke strikket! Jeg har noen fra Glitter som jeg bruker hele tiden, genialt!

– Hva syns dere om fletten?
– Skjønte dere forklaringen?

17 kommentarer

Siste innlegg