SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN – DEL 1

Tar første del skriftlig, så blir neste del på video!

Hva gjør du med håret ditt?
Vasker det med shampo og balsam, tar hårkur en sjeeelden gang, men det er veldig lenge siden jeg har gjort nå. Ellers føner jeg bare håret, men om jeg dusjer på kvelden legger jeg meg som oftest bare med vått hår. Så det er ikke noe spesielt jeg gjør med det, bruker veldig sjeldent hårspray eller noe i den duren heller.

Noen hårtips?
Hmm… Er jo ikke noe ekspert på hår, så har ikke så mye å komme med, annet enn at det er lurt å påføre noe varmebeskyttende før du krøller/glatter det ut eller noe sånt, og så har jeg hørt at det ikke er lurt å vaske det hver dag, for da blir det mye fortere fett osv. 

Hvor henter du inspirasjon til både stil og blogg?
Fikk flere spørsmål angående hvor jeg får inspirasjon fra, og det er vel egentlig samme svaret som alltid: overalt. Det kan være fra andre blogger, nettsider som weheartit og tumblr, ting jeg ser på tv, på gaten osv. Kanskje et kjedelig svar, men jeg finner inspirasjon overalt, både når det gjelder mote, blogging og fotografering.

Stilikon?
For øyeblikket er det Annette Haga og Angelica Blick

Hvorfor begynte du med blogging?
Jeg hadde lest noen blogger en stund og da fikk jeg lyst til å prøve meg på det igjen. Hadde hatt et par stk. før, men hadde litt mer kunnskap om det da jeg laget denne bloggen. 

En header jeg hadde i løpet av de første månedene på denne bloggen, HAHAHA.

Negativt og positivt med blogg?
Negativt er vel de anonyme kommentarene folk kan komme med. Jeg blir ikke påvirket av de få jeg får her, men f.eks toppbloggere kan jo få veldig mye hat, og det er utrolig hvor mye stygt folk kan finne på å komme med. Positivt er all den positive tilbakemeldingen jeg får, og i løpet av tiden jeg har blogget har jeg funnet ut hvor interessert jeg er i mote og fotografering og lært mye mer om det. Jeg har også blitt kjent med mange fine folk som jeg ellers ikke ville kommet i kontakt med. Det er SÅ mye positivt med bloggingen!

Hva liker du best, majones eller fjell?
Hei Mariell, foretrekker fjell, believe it or not.

Hva slags kamera har du?
Jeg har Canon EOS 50D, men kunne godt tenkt meg å kjøpe et hakket mer avansert, men det blir nok ikke før neste år! 

Objekter?
Regner med du mener objektiv? Det jeg bruker mest er en 50mm f/1.8, men jeg har også en 15-85mm f/3.5-5.6. Har også tilgang til en 55-200mm f/4.5-5.6.

Yndlingsklesplagg?
Oida, hmmm… Klarer ikke å velge bare ett plagg, men favorittgenseren min er Wildfoxgenseren (bilde under), favorittbuksen er en svart, highwaist fra Cubus (bruker den nesten hele tiden, haha) og topper, kjoler osv er jeg ikke helt sikker på. 


Yndlingssminke?
Hmm… Volume Million Lashes-mascaraen fra L’oréal, en concealer fra BarryM, i.d bareMinerals pudderet, og en rouge fra Chanel. Bruker også en primer til øyelokket fra e.l.f, og da holder øyenskyggen så mye lenger!

Jobber du? Isåfall med hva?
Ja, jeg jobber på en kiosk i byen. 

Hvor lenge har du blogget?
Jeg har blogget i ca. tre år og to måneder. Bloggen hadde jo bursdag i begynnelsen av juli, og dette var det første året jeg faktisk glemte helt av det! Før noen dager senere… Men da var jeg jo i Tyrkia og hadde veldig dårlig nettilgang. 

Ka syns du om brehardt smør?
Foretrekker Vita Hjertego, jeg. 

Lika du best varmeovna på hjul eller dem som e på veggen?
Hmm, det spørs. Det som er så greit med de på hjul er jo at man kan ha de der man vil og flytte på de hele tiden, men hvis det er et lite rom syns jeg det er bedre at den er på veggen, for da tar den ikke så mye plass.

Hvor mange blogger har du hatt?
Tror jeg hadde hatt tre stk før denne, men de hadde jeg bare i maks et par uker eller noe sånt, haha.

Yndlingsprogram?
Wow, det er mange. One Tree Hill (går jo ikke lenger, men det kommer alltid til å ha en stor plass i hjertet mitt♥), Glee, Gossip Girl, 90210, New Girl, Keeping Up with the Kardashians, Pretty Little Liars, Greys Anatomy og Frustrerte Fruer (går heller ikke lenger, men likevel). Nå har jeg nettopp begynt å se Suits også som jeg liker veldig godt, så tror nok det også blir en av mine favoritter. JA, jeg er tv-slave, ok? Haha. Men de fleste seriene ser jeg på nettet, siden Norge ligger så langt bak USA. 

Yndlingsmat og drikke? 🙂
Pastasalat, pizza og taco er vel yndlingsmaten. Yndlingsdrikken tror jeg må være enten ferskeniste med kullsyre, fanta eller iskaldt vann ♥

Hvor mange land har du vært i? 🙂
Hmm, jeg har vært i Sverige, Danmark, Polen, Tsjekkia, England, Belgia, Spania, Tyrkia, Hellas, Tyskland, og så USA da, der har jeg vært i Florida, New York og New Jersey. Og så har vi jo Norge, men det sier jo seg selv ;)

Fra Tyrkia i sommer ♥

 Hvilken skole går du på? 🙂
Jeg går på Ålesund Videregående Skole.

Hvilke blogger leser du?
Åh, det er så mange. Kan lage et eget innlegg om det 🙂

Hvor mange lesere har du hver dag?
Det varierer veldig ettersom hvor mye jeg blogger, men om jeg blogger 2-3 innlegg om dagen ligger det på mellom 100 og 200 unike, noe jeg er fornøyd med. 

Hvilke redigeringsprogrammer bruker du til å redigere bildene dine?
Photoshop CS6.

Forbilde?
Før har jeg byttet mellom ulike kjendiser som forbilder, men nå vet jeg faktisk ikke. 

Beste fototips?
MANUELLE INNSTILLINGER. Lær deg kameraet ditt og innstillingene, det er SÅ mye bedre enn å bruke auto!

Hva skal en blogg ha for at du skal lese den?
Et ryddig design, bra og store bilder (helst 600px og oppover), lite skrivefeil, og så er det mest mote- og fotoblogger som fenger meg. Og også ofte oppdateringer, ikke at det er noe jeg er flink til. 

Hvor går din drømmereise?
Los Angeles, California. Har hatt lyst å reise dit så lenge jeg kan huske!

Favorittrenden i høst?

Fall FashionHar skrevet et innlegg om det her.
Om du lurer på noe mer, kan du fortsatt stille spørsmål her. Satser på å filme flere svar neste uke!
– Hva syns dere om svarene?
7 kommentarer

Siste innlegg