EN NY UKE


Jeg kan vel starte med å fortelle dere en liten historie fra morgenen min; jeg våknet og så det var helt hvitt ute. Jeg var glad, for jeg tenkte at det kanskje ble jul likevel (ja, jeg vet det er over to uker igjen og at det uansett er håp for en hvit jul, men likevel), så jeg tok på meg vinterskoene mine og gikk ut. Det var slurpesnø (slush, som jeg liker å kalle det) OVERALT. Jeg brukte dobbelt så lang tid på å gå til bussen fordi jeg prøvde å gå der det ikke var vått, men det var det jo overalt så det hjalp ikke. For å si det sånn, det var ikke mange positive tanker i hodet mitt da. Jeg endte da opp med å akkurat misse den første bussen, og akkurat rekke den andre som kom rett bak. For en fin start på uken, tenkte jeg da. Ironisk selvfølgelig.

Nå skal jeg hvertfall ha på meg de fine støvlene mine resten av uken hvis det fortsetter sånn. Har ikke noe imot å ha de på meg, men været kan derimot endre seg litt. Greit at det snør, men ikke når det regner i tillegg. Nå skal jeg koke meg nudler.

– Er det snø hos dere?

12 kommentarer

Siste innlegg