TYVERI

“blogg.no leverer teknologien bak ♥ Malin – foto. Bloggen skrives av © ♥ VANILLA og er underlagt Lov om opphavsrett til åndsverk. Det betyr at du ikke kan kopiere tekst, bilder eller annet innhold uten tillatelse. Forfatter er selv ansvarlig for innhold. Henvendelser kan rettes til [email protected].”

Dette står på bunnen av bloggen min, og er kanskje ikke så lett å se når man kommer inn på bloggen min, men folk burde virkelig vite bedre enn å stjele bilder. Dette er ulovlig, dette er tyveri. Det er ikke noe gøy når folk stjeler bildene dine, uansett hvilken sammenheng det er. Jeg kjenner jeg blir kvalm når jeg får høre om andre som f.eks har opprettet en blogg og bruker andre sine bilder og tekster og påstår at det er deres.

Er det kanskje lettere å stjele bilder osv. fra nettet enn det er å gå inn i en butikk å stjele noe derfra? Det er like galt begge deler.

Jeg har selv fått oppleve at noen har stjelt mine bilder, brukt de, og sagt at det er deres, og jeg syns det er skikkelig dårlig gjort. Jeg er sint, og veldig, veldig skuffet.

MITT bilde. Get it? Vet du ikke hva Copyright betyr, GOOGLE IT!

Beklager, men jeg måtte virkelig få ut denne frustrasjonen.

– Hva synes dere om sånt?
 

13 kommentarer

Siste innlegg