POLEN – DAG 2

Tirsdagen var en sterk dag. Veldig sterk. Da skulle vi besøke Auschwitz Birkenau og Auschwitz I. Det føltes litt uvirkelig egentlig, å være på stedet der alt det forferdelige har skjedd. Å plutselig være på konsentrasjons- og utrydningsleirene vi hadde sett på film og lest om.

Togskinnene der fangene ble kjørt inn med tog.

Toalettene til fangene. Der fikk de som regel bare sitte i noen sekunder, en gang om dagen.

Sengene.


Jeg syns det passet best med svart/hvitt bilder.Jeg orker ikke å skrive så mye, men om dere lurer på noe ang. dette, kan dere spørre meg og jeg skal svare så godt jeg kan.

Vi hadde fått vite før vi dro dit at ingen fugler sang der. Det la vi merke til når vi var der; så en del fugler som fløy rundt, men ingen av de sang…

– Hva syns dere om bildene?

16 kommentarer

Siste innlegg