REDIGERINGSPROGRAMMENE JEG BRUKER

Redigeringsprogrammer er noe geniale saker, det! Vet ikke helt hva vi skulle gjort uten det, hoho, da hadde det sikkert blitt en del stygge bilder, ja. Her er ihvertfall programmene jeg bruker:

Gimp 2 bruker jeg som regel bare til å klippe ut. Det er en veldig bra klippe ut – funksjon der og mange andre bra verktøyer. Kan lastes ned her.


Photofiltre bruker jeg også til å klippe ut bilder, og sette de sammen og det er det programmet jeg bruker mest når jeg lager headere. Kan lastes ned her.


Picasa 3 bruker jeg til å redigere farger på bilder, beskjære og legge på tekst. Picasa er en bra mulighet til å få brunfarge uten å måtte sole seg eller ta selvbruning (om dere skjønner), haha. Lager også fotomontasjer der. Kan lastes ned her.


Photoscape bruker jeg til å gjøre bildene skarpere, legge på effekter, beskjære, legge på tekst og snakkebobler. Veldig bra program. Kan også lage mange forskjellige fotomontasjer der. Kan lastes ned her.


Til video bruker jeg Windows Movie Maker som man kan gjøre en del med. Legge på effekter, spole, gjøre videoen saktere osv. Bruker å ligge på de fleste pc'er.

Bruker du noen av disse programmene?

24 kommentarer

Siste innlegg