HVORDAN KLIPPE UT I PHOTOFILTRE

Jeg har fått spørsmål om hvordan man klipper ut personer i photofiltre og det er ikke akkurat så lett å forklare når man må skrive det. Så derfor tenkte jeg å lage et innlegg med bilder av hvordan man klipper ut i photofiltre:

Du starter først med å åpne bildet/bildene du skal bruke. I denne sammenhengen bruker jeg disse to bildene:

Etter du har åpnet bildene, må du åpne et nytt ark som du gjør ved å trykke på denne knappen:
Og jeg bruker å velge størrelsen 1000×600.
Så skal du  klippe ut, og verktøyet du bruker til å klippe ut heter Polygon og ser sånn ut:

Så da jeg klippet ut det ene bildet og da ser det sånn ut: Og så høyreklikker du og trykker copy:

Så går du til det blanke arket, høyreklikker og trykker paste, og så er det bare å flytte personen til der du vil den skal være. Mitt ser sånn ut:

Så gjør du akkurat det samme med det andre bildet, og voilà! Dette ble mitt resultat:

Det samme kan du gjøre om du vil lage headere osv.

Var dette tipset nyttig?

25 kommentarer

Siste innlegg